۱۳۸۵ اسفند ۹, چهارشنبه

يادگار 17/8/1384

- آه و نفرين و ديگر

اونچيزي كه خانمان برانداز و سوزاننده است، آهي است كه قبل از نفرين، از سوزِ دل، برخواسته است. آره، وقتي كه يك دلسوخته كه مورد بي عدالتي قرارگرفته و بقولِ معروف كلاهش را برداشته اند و اونو توي دنياي ساده و بي قَلّ و غشش و توي تنهايي خودش، نامهربانانه رهايش كرده اند، آهي بكشه، اون آه به آسمون ميره و شراره سوزاني از ماوراء به زندگي اونهايي كه بهش بد كرده اند، پرتاب مي كنه. اين يك راز است كه در دلِ كائنات نهفته است و نشان از عدالتِ خداوند عادل هست. مي گن:

چوبِ خدا صدا نداره اگه بزنه، دوانداره

آره اين اجراي عدالتِ خدايي، ديرو زود داره ولي سوخت و سوز نداره. پس بايد تا عمرباقي است، سعي در جبران كرد؛ شايد فردايي وجودنداشته باشد. يااينكه فردا خيلي ديرشده باشه. آخه هر آن ممكنه كه آخرين لحظه زندگيمون باشه. خدايا مي دوني كه بارها سعي كرده ام تا بدنبالِ آهي كه از نهادم بلندمي شود، نفرين نكنم امّا اين را هم مي دوني كه گاهاً متناسب با تلخيهاي باورنكردنيي كه به كامم ريخته اند، نتونسته ام خودم را كنترل كنم و اينو خوب مي دوني كه دارم مصرّانه سعي مي كنم تا ازديگران تصاويرِ پليدي در ذهن نداشته باشد. خدايا اگه نمي تونم عشق را در سرزمينِ وجودم به باربنشانم دستكم عنايتي فرما و نگذار تا نفرت در بيابانِ درونم ريشه بدواند. خدايا به امّيد تو. من هركه را درحقّم بدي كرده يا به بدي قضاوت كرده، به تو واگذاركرده ام تا بتوانم به آن ديگر بپردازم. كمكم كن. خواهش مي كنم.

- حتّي زنِ پيامبران!

در آيه 9 از سوره تحريم آمده است:

خدا براي كافران، زنِ نوح و زنِ لوط را مثل آورد كه تحت فرمانِ دو بنده صالحِ ما بودند و به آنها (نفاق و) خيانت كردند و آن دو شخص (باوجودِ مقامِ نبوّت) نتوانستند آنها را از قهرِ خدا برهانند و حكم شد آن دو زن را با دوزخيان در آتش درافكنيد.

جلّ الخالق، حتّي زنِ اين دو پيامبر هم نتونستند نعمت حضور در محضر مقرّبين درگاهِ ربوبيت را درك كنند؟ حالا كجا هستند؟ ارزشش را داشت؟ يعني ارزش داشت براي همان چند صباح، اينگونه تا دنيا دنيا هست و در آخرت، همه چيز خوب را ازدست بدهند؟ خدايا، ممكنه منهم چنين خطايي بكنم؟

- حالا اين يكي رو ببين

در آيه 10 از سوره تحريم آمده است:

و باز خدا براي مؤمنان (آسيه) زنِ فرعون را مثل آورد. هنگامي كه عرض كرد: باالها، تو خانه اي براي من در بهشت بناكن و مرا از شرّ فرعونِ كافر و كردارش و از قوم ستمكار نجات بخش.

مي بيني؟ اونهمه نعمت و امكانات را كنارگذاشت و خدا را برگزيد. تازه بالقيس و حضرت مريم هم نمونه هاي متعالي ديگري هستند. خدايا شكرت كه نمونه هاي خوبشونم بهمون نشون مي دي. مرسي.

- كانادا

چندوقتِ پيش يك خانم جوانِ كانادايي براي من اي ميلي فرستاد و پيشنهاد دوستي داد. منهم خيلي محترمانه درپاسخش عرض كردم: آنگونه كه اظهاركرده ايد، وبلاگهاي من موردِ توجّهتان قرارگرفته است؛ امّا شما فارسي نمي دانيد و من تقريباً حتّي در وبلاگهايي كه ميزبانِ آمريكايي داشته اند، به فارسي نوشته ام؛ چگونه ممكن است؟ او ايندفعه علاوه بر ارسالِ عكسهاي موقّر و صميمانه اش، از من دعوت بعمل آورد و گفت كه مشكلِ بليط و هتل نخواهم داشت!!! و البتّه يكسري چيزهاي خيلي قشنگِ ديگه!!! اينبار نوشتم كه: درحالِ حاضر تمايل ندارم كه از ايران خارج بشم ولي دلم مي خواهد براستي بدانم كه توي اين دنياي بزرگ و اين اينترنتِ گسترده، چطوري من را پيداكرده ايد؟ او هنوز جوابم را نداده. آدم بايد خيلي هوشيارباشه مگه نه؟

هیچ نظری موجود نیست: